British Catholics and the Mass Media

Autor/innen

  • Kevin Grant

Schlagworte:

britsche Katholiken und Medien, Massenmedien und Kirche,

Abstract

Introduction: The Cockle and The Wheat
It is beyond the power of parents or of pastors today to monitor the tide of the mass media in Britain as it passes over those they might protect. Exposure to all sorts of ideas and images is now an inescapable part of the general risk of life; and the carefulness of Christians in what they contribute to or select from the output of the media can counteract but cannot significantly dilute the contrary messages.
It is a fallacy that any one medium is or ever will be the best or most important in any absolute sense. The media merge; and competence in their employment requires a knowledge of the character and reach of each type so that messages may be conveyed to chosen groups. Christian practitioners in the media need to master this orchestration. It may be regretted in this connection that we have in this country no single professional guild of Catholic or Christian media workers. (...) 

 

Zusammenfassung

Von den drei Fernsehkanälen Großbritanniens werden zwei von der BBC und einer als Independent Television (ITV) unter der Kontrolle von Independent Broadcasting Authority (IBA) von mehreren kommerziellen Programmgesellschaften betrieben. Die Briten verbringen im Durchschnitt täglich vier Stunden vor dem Fernsehschirm, wobei 44% BBC und 57% ITV bevorzugen. Im Hörfunk hat die BBC vier verschiedene nationale Programme und 20 lokale Stationen, während es 19 unabhängige lokale Hörfunksender gibt, die von Anzeigen leben. Religiöse Programme sind im Vereinigten Königreich Teil der öffentlichen Verpflichtung des Rundfunks, wobei es religiösen Gruppierungen oder politischen Parteien nicht erlaubt ist, Sendezeit bei Hör- und Sehfunk zu kaufen. (...) 

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Ausgabe

Rubrik

Communicatio Socialis 1968-2013