Die Fernsehsendereihe "Heel de Mens" der KRO

Autor/innen

  • Henk Hoekstra

Schlagworte:

Heel de Mens, KRO, katholisches Fernsehen,

Abstract

Am Beispiel der Fernsehsendereihe "Heel de Mens", der im niederländischen Rundfunksystem zu den "Großen" zählenden "Stichting Katholieke Radio Omroep" (KRO) möchte ich darlegen, wie die Massenmedien - in diesem Falle das Fernsehen - auf ihre Weise einen Beitrag leisten können zur Verarbeitung und Bewältigung von Lebenserfahrungn. In diesem Beitrag der Massenmedien sehe ich eine Hilfestellung, menschliche Möglichkeiten durch Kommunikation zu verwirklichen, d.h. einen eigenständigen Wert. (...) 

 

English 

Modern man is very isolated. He experiences his own environment, but many "experiences" come to him second-hand through mass media, especially television. Television, however, should help towards overcoming isolation in human society. Forthis purpose the Catholic Broadcasting Society in the Netherlands (KRO) has created a special TV series under the title "The Whole Man", in which difficult lifesituations such as unemployment, alcoholism, marriage problems, old age, death, personal relationships are examined. Theseriestries to involve people immersed in similar situations or who have overcome them. The success of the series is reflected in the nurober of phone calls received both by the TV Station and by the special consultation offices set up. Here the media is usefully employed in resolving human problems. 

##submission.downloads##

Ausgabe

Rubrik

Communicatio Socialis 1968-2013