Von der Bedarfserhebung zur Uraufführung II. Über Herstellung und Vertrieb audiovisueller Medien für religiöse Erziehung und kirchliche Bildungsarbeit

Autor/innen

  • Anton Täubl

Schlagworte:

religiöse Erziehung, kirchliche Medienarbeit, Kirche und Erziehung,

Abstract

In diesem Heft findet der Beitrag Anton Täubls über Probleme der Herstellung und des Vertriebs einer Dia-Serie bzw. eines Kurzfilms seine abschließende Fortsetzung. Beschäftigte sich der erste Teil des Beitrages in es 3 I 1984 vorwiegend mit der Planung und Finanzierung von Kurzfilmen religiöser Inhalte, so wendet sich der Autor in diesem zweiten Teil dem Problemkreis der Dreharbeiten, der Werbung sowie dem Vertrieb und dem Verkauf zu. (...) 

English

In the second part of the contribution the preparation and production of short films is treated like the contacts to authors, the consultation with specialists, development of production outline like expose, treatment, scriptbook, the contracts and execution of the productions, as weil as the accompanying material. Also the risk of productions is discussed. A special chapter is devoted to advertising, distribution and sales. For this the technical, didactic and content quality of the productions are becoming more and more decisive. Feedback and evaluationarealso quite important even though they are often the most weak of the whole media work. The last chapter points to three areas important for solving problems in audio-visual work: scientific research, training and formation of experts and multiplicators, and the cooperation of theologians on concrete projects as authors and consultants. 

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Ausgabe

Rubrik

Communicatio Socialis 1968-2013