Entwicklung und Ausprägung des Kinderfernsehens in Australien

Autor/innen

  • Ingrid Geretschlaeger

Schlagworte:

Kinderfernsehen Australien, Watching Telly,

Abstract

"Watching Telly" ist eine, wenn nicht die, Lieblingsbeschäftigung australischer Kinder. Im Alter zwischen vier und sieben Jahren sehen sie im Durchschnitt zwei bis fünf Stunden pro Tag, als Zwölfjährige zwischen drei und vier Stunden fern. 56% der Zehn- bis Zwölfjährigen kommen auf mehr als drei Stunden täglich, 44% der 14jährigen auf mehr als vier Stunden und 17% gar auf mehr als fünf bis sieben Stunden täglich - mehr als sie jemals mit Schule oder Spiel verbringen. Der Trend geht jedoch (erfreulicherweise) zu weniger Fernsehkonsum. (...) 

 

English 

One can assume that commercial television station licencees are not very keen on producing children's programmes or putting expensive imported ones on air. Taking Australia as an example, this article looks at the effects of the introduction of regulations and the necessary classification procedure of programmes for 6 to 13 year olds to be broadcast between 4 and 5 pm. Censurshiplike means applied according to recommendations of the Children's Program Committee created the need for programme material which could only be fulfilled by producing eheaper magazine programmes. More strictly applied requirements finally lead to the establishment of the Children's Television Foundation, which during the first three years is supported by governments, but is working as an independent foundation. Its aim is to have developed and produced quality children's programmes. It also will be in charge of the distribution of the programmes. Another task will be the special training of production teams and also research and promotion of media education. 

##submission.downloads##

Ausgabe

Rubrik

Communicatio Socialis 1968-2013