Krise der Abonnentenwerbung in der konfessionellen Presse

Autor/innen

  • Ferdinand Oertel

Schlagworte:

Krise Abonnentenwerbung, konfessionelle Presse,

Abstract

Im Mittelpunkt der gegenwärtigen Überlegungen zur Stabilisierung und Verbesserung der katholischen Presse in der Bundesrepublik stehen bei der Bischofskonferenz, der Synode und dem Zentralkomitee der Deutschen Katholiken Pläne für die Schaffung leistungsfähiger Organe. Ein Ausbau der Katholischen Nachrichtenagentur KNA, eine Verstärkung der Einzelredaktionen, vermehrte Kooperation zwischen einzelnen Bistums- und Missionsblättern, schließlich eine - wie immer auch geartete - Gemeinschafts- oder Kernredaktion der Kirchenpresse haben alle dasselbe Ziel: bessere Zeitschriften zu ermöglichen. (...) 

English 

Despite all other attempts to improve the Catholic Press in Germany, the direct work of obtaining funds is often overlooked. Apart from political weeklies, illustrated and other papers for the general public, the professional Press depends largely on advertising and sales from door to door. This method is becoming more and more difficult today. Advertisers at the door advertise everything. They must obtain a transient success by every possible means. In consequence, a heavy and unhealthy fluctuation raises advertising expenses considerably. Therefore we need a new concept of publicity. The author sees a starting point in the parishes themselves. This start could, in his view, be based upon, and incorporated into a new Communications concept for every diocese. 

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Ausgabe

Rubrik

Communicatio Socialis 1968-2013