„Public Relations" in der Kirche - einige Anmerkungen

Autor/innen

  • Frans Oudejans

Schlagworte:

Public Relations Kirche,

Abstract

Zunehmend wird heute auch außerhalb der Wirtschaft für eine stärkere Beachtung
der "Public Relations" plädiert. Auffallend ist dabei, daß "Public Relations" durchaus nicht für jeden das Gleiche bedeuten. Sie werden oft unter Schlagworten zusammengefaßt, die etwas völlig anderes meinen oder die nur einen Teilbereich ansprechen (z.B. Reklame, Propaganda, Verkaufsförderung, Personalbetreuung, Pressekontakte). Zur Begriffsbestimmung sei hier jene Definition wiedergegeben, die von der "Nederlands Genootschap voor Public Relations" angenommen wurde: (...) 

English 

Public relations, so they see it today, have their still growing importance not only within economic life and in general within the public sphere but also within the Church. In the past the Church, however, was not so much depending on them, because the faithful were blindly relying on her opinion and her authority. But today a democratic attitude of dialogue is more and more becoming a prior condition of life for the Church, too, so public relations become urgently necessary down to the parish. Honesty, sincerity, and frankness, herein the mentioned recommendations can be united. 

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Ausgabe

Rubrik

Communicatio Socialis 1968-2013