Kirche im Dienst der Publizistik
Schlagworte:
Kirche und Medien, Öffentlichkeitsarbeit,Abstract
Die hier folgenden Gedanken spiegeln die Erfahrung eines kanadischen Bischofs
wider. Er lebt inmitten einer pluralistischen Gesellschaft in einem zweisprachigen
Land, in dem die Massenkommunikationsmittel größtenteils kommerziellen Rücksichten unterliegen. Meine Überlegungen stimmen in der Linie mit dem Zweiten Vatikanum überein. Das Konzil rief uns ja u. a. folgende Wahrheiten ins Gedächtnis: Wir sind ein Pilgervolk und haben keine bleibende Heimat hier. (...)
English
The Canadian Bishop de Roo in his speech at the UNDA General Assembly in New Orleans asks if the church as well as putting the means of social communication at her "service" should not "serve" the world of social communications. This "service" would mean e. g. to recognize the real nature of the social communications media in order to respect their true potential; to accept dialogue; to recognize the signs of the times and discern in them the presence of god; to listen to what the world is saying to us through the media; to accept the various expressions of truth without wishing to channel them only along the familiar lines of a changing culture.