Für ein Gesamtkonzept katholischer Publizistik

Autor/innen

  • Konrad Kraemer

Schlagworte:

katholische Publizisitk,

Abstract

Dr. Richard Barta, Wien, hat die Frage aufgeworfen, ob die Kirche heute noch eine
katholische Presse will (vgl. „Communicatio Socialis" 1:1968, Nr. 3, S. 192-197),
und dabei in treffender Weise die Gründe für ein unter den Publizisten verbreitetes
Unbehagen aufgedeckt, die in der katholischen Presse tätig sind. Die mit der zitierten
Fragestellung aufgeworfene Problematik ist so vielschichtig, daß sie keineswegs mit
einem kirchenamtlichen Ja zur katholischen Presse geklärt und erledigt werden
könnte. Der thematische Umkreis muß wohl weiter gezogen, die Situation grundsätzlicher beleuchtet werden. (...)

English

For the realization of the essential teachings of Vatican II in the field of social communications it is necessary to have a general plan. In the Federal Republic of Germany for example there have been some things clone since the publication of „Inter mirifica" in 1963. Initiatives came from the German Bishop's Conference and from the „Zentralkomitee der deutschen Katholiken" (German Central Catholic Office). The planning and starting of new consu!tation committees shows especially the Jack of a general plan: Too many talks and consu!tations ask finally for a decision from the authority. Beside that, as always, at this
present and coming initiatives, the financing and not the professional committees on social communications are making the final decisions.

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Ausgabe

Rubrik

Communicatio Socialis 1968-2013