Jugend und Fernsehinformation

Autor/innen

  • Franz Zöchbauer

Schlagworte:

Jugend und Medien, Medienrezeption,

Abstract

Die Behandlung der Fragen über die Wechselwirkung von Jugend und Fernsehinformation stößt auf drei grundsätzliche Schwierigkeiten:
1. Die Untersuchungsergebnisse über das Verhältnis der Jugend zum Fernsehen stimmen oft in vielen Ei,nzelheiten im Zeitpunkt ihrer Veröffentlichung, der meist mehrere Jahre nach dem Zeitpunkt der Erhebung liegt, nicht mehr. Z.B. beruht das Buch von Stückrath-Schottmayer „Fernsehen und Großstadtjugend", das 1967 erschien, auf einer Untersuchung, die im Jahre 1960 durchgeführt wurde. (...)

English

Y outh usually is impressed by the most popular form of communication - today television. Because of this, there is: 1. an enlargement of the range of perception as far as viewing and listening are concerned, 2. a change of the perceptive faculty in the direction of simultaneous apprehension, 3. a formation of thinking in the direction of intuition and dynamic, 4. a widening of the consciousness (knowledge), responsibility and hence conscience. lt is the duty of Christian education for TV: 1. to firmly establish Christian thinking and responsibility in the youth, 2. to inform the public about the possibility of the manipulation of youth through TV information, and hence preserve the full scope of freedom.

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Ausgabe

Rubrik

Communicatio Socialis 1968-2013