Publizisten in der Missionsarbeit

Autor/innen

  • Philip Bourret

Schlagworte:

Publizistische Missionsarbeit, Missionsarbeit,

Abstract

Haben wir in unserer Missionsarbeit genügend geschulte Führungskräfte, um Film,
Radio und Fernsehen für das Apostolat auszuwerten? Ich bin sicher, daß wir sie
weder unter den Priestern noch unter den katholischen Laien haben. Deswegen ist
es wohl der Mühe wert, hier klar zu machen, warum wir diese Leute brauchen,
um dann über ihre Ausbildung zu sprechen. Nur ein unbedeutender Teil der gesamten asiatischen Bevölkerung von l3/4 Milliarden Menschen ist katholisch oder auch nur christlich. Wir stehen somit einer Situation gegenüber, die sicherlich nicht in der Absicht Jesu Christi lag, als er seine Apostel aussandte, der ganzen Welt das Evangelium zu bringen. (...)

English

We need a reasonable number of trained leaders to exploit films, radio or TV in the
Apostolate. We either learn to use these media ourselves or we not only will not increase the rate of growth of our faith, but we will quickly see it so imperiled that it is nearly destroyed. Fr. Bourret presenting samples from his own experience in Taiwan shows the problem of making progress by reaching the masses as twofold. Besides finding a way such as this one of drawing the masses to want the church mass media will help to solve the problem of instructing much !arger numbers of inquirers than ever before. Our failure to use Radio, TV and films, Fr. Bourret says, has not been for lack of money but for lack of knowlegeable leadership in the church.

 

##submission.downloads##

Ausgabe

Rubrik

Communicatio Socialis 1968-2013